fredag 31 maj 2013

Pensionärstillvaro


I förmiddags efter att jag dammsugit av inne och plockat lite, så blev det en förmiddagsfika under äppelträdet. Maken hade åkt till Tibble så det var bara jag och fåglarna. Jag satt och lyssnade på Rosenfinken, den sjunger så härligt. Den sjöng tillsammans med Lövsångaren och Ladusvalorna dom tjattrade och kvirrade. Det var en sån där riktigt njutningsfylld pensionärstillvaro som man drömde om när man jobbade.
Efter lunch kom Yavanna och ville vara hos farmor en stund. Vi skulle plantera tyckte hon och då fick det väl bli så då. Vi planterade plantorna till den grekiska blomman (jag tog frön i somras) och vi planterade 2 st. Ricinplantor vi planterade också ut ett 30-tal Tagetes Africaan, små Tagetes och så nåt annat som jag glömt namnet på.
Tagetes african
Därefter ville hon plantera mera men då tog vi och sådde lite frön istället.
Cosmos Sulphureus Ladybird... och

Cosmos Brightness mixed
Efter fika hemma hos sonhustrun så gjorde jag klar mitt projekt till "medelhavshörnan". Det blev en sån här, och jag sparade 995,00 +frakt.
Ett vattenspel med lite inspiration från Japan

Ampeltomaterna fick komma ut ur växthuset

och de blommor som inköptes i början av maj - minipenséer -
fick flytta till rabatten
Nu blir det bara njuta resten av dagen.
  • "Gud skapade landet och människan staden". William Cowper 1731 - 1800. Engelsk skald
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar