måndag 6 maj 2013

En Humla

I morse när jag gick och hämtade tidningen så kom den.....årets första humla. Jag gillar humlor för de verkar så snälla. Runda och mjuka och lite sävliga och sen har dom ett brummande läte som - till skillnad mot getingens, flugans och myggens - bara låter "somrigt". Nu väntar jag bara på att få se sädesärlan. Jodå, jag vet att den är här men jag har själv inte sett den.
Sista dagen för vårsäsongen. Ja det var det hos syföreningen och vi drog vinnarna till vårlotteriet. Tidigare så har syföreningen endast haft lotterier i samband med auktionen i november men vi ville prova ett nytt grepp i år för att sprida ut lotterierna lite. Samtidigt höjde vi priset på lotten till 10 kronor. Det blev visserligen en 100%-ig höjning, men 5 kronor för en lott där första priset är en  tavla, andra pris en löpare och tredje pris en väska, allt ren hemslöjd och många nerlagda timmars arbete, det anser inte jag vara för mycket.
Nu blev det så att priserna fördelades enligt nedan:
  1. Tavla: Ingrid Ploog S. Bergsäng
  2. Löpare: Inger Axelskog Tasbäck
  3. Väska: Ingegerd Ersson Björken
Jag vill gärna visa min fina hylla som min make snickrat åt mig. Jag såg en bild i en tidning och utifrån den så snickrade han. Den sitter på verandan och pryder verkligen sin plats.
  • " Det finns två sorters flickor, de som stickar jumprarna och dom som fyller ut dem". Daliah Lavi. Israelisk skådespelerska
Vi hörs!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar