tisdag 28 maj 2013

Födelsedag och träning


92 år! Tänk att få bli så gammal och fortfarande vara klar i huvudet. Svärfar fyllde år i dag. Han sköter svärmor hemma i Tibble. Lagar mat och hjälper henne med lite av varje. Visst, kroppen börjar bli lite skröplig men inte värre än att han, maken och dottern var ut på Storön idag för att titta på en lada. I sin ungdom var han nämligen ute där och hjälpte till på de åkrar som tillhörde Hansgården och då sov de ofta över i en lada - som fortfarande finns kvar.
Svärmor åkte med mig hem och satt ute på verandan i det fina vädret. Jag lagade mat, vi åt och sen så skjutsade maken hem dom. Då var de rejält trötta men riktigt nöjda.
Födelsedagskaffe med tårta i Tibble
Jag började städa vardagsrummet. Nu är det bara ett skåp kvar och så gardinerna som ska upp, men det gör jag i morgon för de ska strykas först.

Hantlar, armövning och närmast boll
Förmiddagen tillbringade jag i träningslokalen - i alla fall ca 1 timme. Det var rejält svettigt och jag passade på att ta lite kort.
Full fart på alla stationer
Här jobbas det med en sk flexibar
Balansövning och jag själv gör knäböj
Trampmaskiner och hantlar
Här är det armar upp och ner samt armar sidled och uppresningar
Vi är ett väl sammansvetsat gäng som träffas här och faktiskt har väldigt kul. Det kan vara ett riktigt kackel i pauserna ibland.

  • "Det glada hjärtat lever längst". William Shakespeare 1564 - 1616. Engelsk författare och dramatiker.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar