fredag 24 maj 2013

Fågelkvitter och Hemglass

Utedag i kanonfint väder. Jag kom mig äntligen för med att märka upp de plantor som ska säljas. Det blev en hel del. Gurka, Pumpa, Tomater flera sorter, Paprika, Basilika och Pelargoner.
Nu ska jag och Yavanna ordna med de plantor som hon satte och som hon ska ha hemma hos sig och sen kan jag släcka i blomrummet. Städa - ja, det gör jag när andan faller på lite senare, Nu ska det inte in något där förrän till hösten.
Nu blommar Häggmispeln (Amelanchier spicata) på Hansgården
Maken är nästan färdig med en vägg som ska stå utomhus. Jag har nämligen fått för mig att jag vill anordna en plats med lite Medelhavs-känsla, och för att de växter jag vill ha där ska trivas, ja då måste det vara varmt och lä. Foto kommer så fort det blir klart.

Nu ska vi strax äta lite kvällsmat. Det blir fil med färska svenska Jordgubbar och hemgjord müsli. Vi ska sitta på verandan och njuta av den sköna kvällen. Det enda som hörs är fågelkvitter och Hemglassbilen.


  • "Det regnar på den onde och det regnar på den gode, men mycket mer på den gode för den onde har stulit hans paraply". Charles Bowen 1855 - 1894, Engelsk politiker

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar