torsdag 23 maj 2013

Pumpor

Nu är gurkorna omplanterade till sina hinkar samt de tomater som jag ska ha själv. Det som är över kommer jag att sälja på loppiset den 8 juni och går dom inte åt då, ja då får de gå till kompost.
Yavanna var här och hjälpte mig plantera så det gick jättebra.
På förmiddagen så planterade jag röd- och vitlöken samt 3 st. pumpor. Jag fick pumpafrön från min väninna i Grekland och det verkar spännande. Jag vill i alla fall prova.
Syltpumpa
I dag blev det lite dammsuget. Det känns bra, sen är det i alla fall mycket kvar inne som ska (bör) göras. Just nu har utearbetet prio 1.
På eftermiddagen kom dottern förbi och vi satte oss på verandan och pratade en stund. Yavanna ville naturligtvis vara i fokus men när det inte hjälpte, så började hon sura. Hon gick till farfar och berättade att " farmor och faster Kriss bara sitter och pratar, man får ju nästan skavsår i öronen".
Nåja det gick över och jag fick en så fin liten bukett med Styvmorsvioler och Gullvivor.

  • Tråkig är den som bara vill prata, när du vill att han ska lyssna". Ambrose Bierce 1842 - 1914. Amerikansk författare och journalist
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar