söndag 12 maj 2013

Hotellrum

I morse roade jag mig med att läsa gästrecensioner från ett par av de hotell som vi besökt i Grekland. Nämligen hotellet på Karpathós och hotellet på Thassos.
I båda fallen, så klagar men på hårda sängar och att man ligger direkt på madrassen - alltså det finns ingen bäddmadrass. Det kan jag också hålla med om och jag kan inte förstå varför man har det så här. Efter att själv ha jobbat på hotell i över 30 år, så vet jag vad som kan hända i en säng och att det då känns skönt som hotellanställd, att åtminstone kunna byta ut bäddmadrassen till en ren sådan. Vad det gäller bäddningen så är den ju också lättare om man har bäddmadrasser i sängarna.
En bra bäddmadrass kan man tvätta och på så sätt
hålla fräscht i sängen
Vidare hade man klagat på utbudet i köket ( porslin, micro, vattenkokare m.m) Det jag själv har tyckt varit riktigt skralt med är en riktig kniv (förskärare) Det är väldigt få ställen, där vi hittat en kniv som vi kunnat skära upp en påläggskorv med tex.
så här ungefär ser de knivar ut som
ligger i självhushållen
I övrigt så är både jag och maken rörande överens om att de hotellrum som vi bott i genom åren. har varit riktigt bra. Vi bor av ekonomiska skäl mest på mellanklasshotell. Visst, duscharna är små - men fungerande. Endast ett hotell får kritik av oss och det låg i den lilla byn Tolon (på grekiska fastlandet) Där luktade det mögel och efter en kort men intensiv regnskur, så insåg vi varför. Allt vatten från slänten bakom huset, rann in under vår diskbänk och ut på golvet. När vi torkade torrt och kom en bit in i skåpet - ja då såg vi möglet. Det var lurvigt och grönt. Men då hade vi bara två nätter kvar innan vi skulle fortsätta vår resa till ön Spetses, så då fick det vara. Det gick ju att öppna fönstren och vädra till natten.
Hotellet i Tolon. Verkade bra ända till regnet kom
Fönstret inne i duschen på hotellet på Egina
Ett fågelbo.
  • "Resor är det bästa sättet att utbilda sig på egen hand". Karl Julius Weber 1767 - 1832. Tysk skriftställare
Vi hörs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar