söndag 26 maj 2013

Mors Dag

Vaknade i strålande sol och med maken som bjöd på kaffe på sängen. Jättehärligt. Jag låg kvar en stund och njöt och läste en tidning. Efter en stund var det dags att gå upp, Plikten kallade. Jag skulle göra en tårta och så skulle vi åka hem till svärmor med en blomma.
Det blev en Jordgubbstårta med svenska Jordgubbar och grädde. Vi tog med en bit och så fikade vi och åt tårta i Tibble. Maken tog ut trädgårdsmöblerna och klippte av gräsmattan, och så kunde vi sitta utomhus under häggen. Svärmor njöt i fulla drag av att sitta ute och när vi åkte hem, så hjälpte vi henne till verandan, så hon kunde sitta där en stund.

Dottern kom till lunch och hon hade plockat så fina Liljekonvaljer. De växte vid hennes sambos hus ute på Kaggänget.
Maken parkerade sig vid TV:n det är nämligen Elitloppet idag och det är ett måste varje år. Jag och dottern satt på verandan och fikade och när hon åkte hem, så provade jag min nya "Medelhavshörna".
Lagom lä bakom planket som maken byggt.......
.....och molnen som kom runt lunch krympte i hop till de här två
små tussarna.
I morgon åker jag och dottern till Borlänge på lite shopping.
  • "Försök inte följa i de vises fotspår. Försök i stället finna vad de sökte". Basho 1644 - 1694. Japansk poet.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar