måndag 27 maj 2013

Shopping


Vit Löjtnantshjärta (Dicentra spectabilis "Alba")
Ja, idag blev det en tur till Borlänge och Kupolen tillsammans med dottern. Bägge två visste vi ganska precis vad vi skulle ha, så det gick riktigt smidigt. När vi åt lunch tog jag för mig av en dressing som var jättegod, men det var MYCKET vitlök i den. Dottern höll på att storkna när vi kom in i bilen och det inte blev så stort avstånd emellan oss. Tur nog så hade hon en ask med tuggummi, så jag fick trycka i mig ett par bitar och sen blev det bättre.
Jag tycker mycket om vitlök men det är klart att för omgivningen kanske det inte är fullt så trevligt.
Nåväl vi körde till Djurås och besökte Helenas Växthus. För min del blev det ett par småblommiga petunior, en vit Löjtnantshjärta och en Fjärilslavendel. Dottern köpte också med sig några kassar.
Hemma efter fikat, så var det dags att sätta upp stöd för sockerärtorna, de har kommit upp riktigt mycket, rensa ett av landen och plantera de båda nyinköpen.

På onsdag ska jag fira en av mina tidigare arbetskamrater, tillsammans med ytterligare 3 - också arbetskamrater. Till presenten vi ska ge födelsedags"barnet", så tog jag och gjorde ett gratulationskort på datorn. Det blir lite nostalgi, men har man jobbat tillsammans i runt 13 år så då kan det få bli det.
  • Livet är som ett timglas, Man måste vända det upp och ner nån gång då och då".Loesje. En internationell förening som är religiöst och partipolitiskt obunden.

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar