lördag 4 maj 2013

Förbannade blåsväder

Nu är jag trött på detta förbannade blåsväder!!! Ursäkta franskan, men det blåser så kallt och man tappar lusten för nästan allting.
Tog mig själv i kragen i förmiddags när ändå solen sken, och torkade fönster, tak och väggar i  hallen. Maken tog ut innerdörren, sen åkte vintermattan ut och jag hämtade in en ljusare modell. Hängde undan vinterkappan och ställde undan vinterskorna, flyttade om lite blommor, satt upp en ren gardin och vips så såg det somrigt ut. Bara man låter bli att öppna fönstret och känna efter.
Pelargoner i olika färger lyser alltid upp

Efter lunch så blev jag sååå trött så jag somnade i favoritstolen. Långt bort i sinnet hörde jag hur vinden ven runt knuten och regnet smattrade på fönstret. Det är ju så typiskt. Tvätta fönster och det börjar nästan garanterat att regna.
Jag hade tänkt att baka lite matbröd men se det får vara, i alla fall tills i morgon. Tur att det fanns lite i frysen.
Lade några vita gardinlängder som gulnat, i Remol, det luktar så fruktansvärt illa. Men bra är det.


  • "Det är inte pengarna, utan avunden som regerar världen". Curt Goetz 1888 - 1960. Tysk skådespelare.
Vi hörs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar