fredag 10 maj 2013

Grönt är skönt

I morse när jag precis ätit frukost så kom tröttheten över mig som en blixt. Jag hade ledigt kunna gått tillbaka till sängen och sovit ett par timmar till. Som tur är så skulle jag till träningen och jag är ju så väldigt disciplinerad (mycket ironi) så jag lät bli. Vilken tur!!! Resan in till Leksand var helt underbar. Under natten så har björkarna fått rejäla musöron och var så där härligt ljusgröna, Alviken och Byrviken låg alldeles spegelblanka och solen sken. Träningen var ett rejält pass, för en riktigt taggad ledare. Det blev riktigt jobbigt ......OCH skitkul.

Väl hemma igen så tog jag och städade köket med fönsterputsning, gardinbyte och skåptorkning så nu är det gjort. Tänkte ta och klippa resterande rosor nu. I morgon blir det en tur in till Granngården och köpa dynga och jord. Då blir både rosor och rabatter glada.
Mot Räcksebackarna
Backskärvfröet blommar nu för fullt
  • " Plantera i ditt hjärtas trädgård inget annat än kärlekens ros".  Baha´u´llah Mirza Husain´Ali Núri 1817 - 1892. Iransk profet
Vi hörs!

1 kommentar:

  1. Trevligt att se hur långt våren har kommit. Ja, ni har en fin tid nu.

    SvaraRadera