torsdag 2 maj 2013

Ny maskin


"Jag tvättar och tvättar och tvättar så fint, för jag är så bra på att tvätta".
Tänk att det är så kul med en ny maskin. Tvättmaskinen fungerar jättebra och jag fick i 1 täcke utan problem. I den förra blev det väldigt trångt. Jag hade ju tur också som fick riktigt torkväder. Kallt är det, men det torkar i alla fall.
Maken, dottern och svägerskan är i Tibble och klyver ved. Jag hoppas att det blir klart snart så gubben får ta igen sig lite. Det var emellertid snällt av dottern att ställa upp, på sin semesterdag och allt.
Lite blandade örtkryddor
Ombonat
Själv har jag varit till Gundhes blommor och köpt lite örtkryddor som jag ska gå ut och sätta i landet. Det är sådana som klarar lite kyla och jag kommer också att sätta över en odlingstunnel. Jag kom också på att jag inte sått gurka än, så det är hög tid att göra det också. Men först ska jag hänga det som är i tvättmaskinen.
Under resten och kvällen blir det till att sitta inne i värmen och knåpa lite på den väggbonad som ska lämnas till syföreningen eller också ska jag börja rita mönstret till den lampslöja som jag också tänkte sy. Det finns då nåt att ta sig för med om man vill.

  • "Naturen är en läkande kraft". Hippokrates 460 f. Kr- 370 f. Kr. Läkekonstens fader från Grekland
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar