tisdag 14 maj 2013

Utflykt - igen

I dag blev det träning och sen en tripp till Mora med maken. Han beställde ett nytt pass och jag kunde lämna in min symaskin. Nu ska båda delar hämtas nästa vecka. När vi åkte hem så tog vi vägen över Rättvik och vi stannade till vid Moraklockan och fick oss en bit mat.
Värdshuset Moraklockan
Väl hemma igen, så flyttade jag ut alla mina tomatplantor till växthuset. Jag ställde även ut de krukor som jag har Kanna- och Kallalökar i. Visserligen är det kallt ute men inga frostgrader - än så länge och skulle dom komma, ja då går min fläkt igång. Det har gått bra i flera år tidigare så då hoppas jag att det går bra i år också.

Jag hade tänkt att rensa lite rabatter, men min rygg säger ifrån just nu. Jag har och har haft problem med vekryggen. Musklerna där har en benägenhet att låsa sig i knutet läge och då gör det ont och jag blir stel. Nu ska jag få massage på torsdag få se om det släpper. Jag har fått behandling med ström några gånger och det vet jag gör så musklerna släpper sitt knutna tillstånd.

  • "Pengar är en tjänare om man använder dom rätt, men en härskare om man inte gör det". Horats 65 f.Kr - 8 f.Kr. Romersk skald.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar