torsdag 30 maj 2013

Varmt

En helt fantastisk dag. Solen skiner och det är moln men det är bara skönt när de passerar för i solen är det jättevarmt. Jag började rensa i det hörn bredvid verandan där solen steker som allra mest mitt på dagen, men jag blev tvungen att gå därifrån. Jag trodde jag skulle börja koka. I skuggan - på andra sidan av verandan - var det 27.5 grader. Jag återgår till arbetet när solen flyttat sig ytterligare en bit, så jag får arbeta i skugga.
Annars har jag planterat mina blomlådor under fönstren och jag har planterat en del av pelargonerna i en kruka vid entrén men det går sakta i värmen.
Den här pelargonen tog jag skott på när vi var på semester på den
grekiska ön Egina. Den växte nere vid havet bland stenkross.
Jag har aldrig tidigare sett en pelargon som får så stora blad
eller som blir så hög. Ljus lila blommor

Nu ska vi försöka få i oss lite kvällsmat och sen så ska jag fortsätta med rabatten. Jag har också ett nytt projekt på gång till min "medelhavshörna", men det får ni se och läsa om en annan dag.

  • "Blommor är vilsamma att betrakta. De har varken känslor eller konflikter". Sigmund Freud  1856 - 1939. Österrikisk läkare och grundare av psykoanalysen.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar