onsdag 8 maj 2013

Stadstripp

Var till Borlänge idag. Åkte på förmiddagen och bestämde mig för att ta en kopp kaffe på Helenas Växthus. Efter en rundvandring så kunde jag konstatera att hon inte bara har fina utplanteringsväxter utan fina "bra att ha" grejor. Krukor, lyktor med mera. Dessutom har de lösa blommor och buketter bland annat de här söta buketterna i form av muffins
Jag köpte en liten handbukett bestående av en rosa ros, en rosa ranunkel och lite grönt. Det åkte jag ner till Tuna kyrka med och satte det i minneslunden åt mamma och pappa.

Därefter skulle jag lämna min symaskin men affären fanns inte där längre och jag fick släpa den tunga maskinen fram och tillbaka utan att få ut någonting av det.
Kupolen skulle jag också besöka. Ett par nya sandaler och några vardags/tränings T-shirt blev det. Jag handlade åt svärfar och åt mig själv inne på Ica och sen kände jag att jag hade gjort Borlänge för denna gång. Efter att ha levererat svärfars varor så åkte jag hem till lugnet i Almo och Hansgården. Nu väntar jag på det utlovade regnet. Har klippt 3 rosbuskar och rensat lite, Nu tar jag  kväller.

  • "Den som var borta och finge gå hem, sa käringen hade främmande". Svenskt ordspråk
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar