måndag 20 maj 2013

Vinterns härjningar

Oj, vad rosorna har farit illa i vinter. Flera stycken har jag fått klippa ner väldigt långt. Sena är dom också så det är otroligt lätt att klippa bort för mycket. Av min fina Apotekarros finns bara några få stammar kvar. Resten har jag fått klippa bort. Enligt sakkunniga, så är det den blöta hösten, kalla vintern och den blåsiga vårvintern som inte är så bra för rosorna här uppe hos oss. Vinden gör att mycket av det som finns ovan jord fryser. Rosorna här nedan ser i dag ut som "skrutt" men jag hoppas att de tar sig.
Apotekarros (Rosa gallica officinalis)
New Dawn 
Finlands vita ros (Rosa spinosissima)
Det blev en tur till Mora i dag igen. Svärmor skulle hämtas på lasarettet, maken skulle hämta sitt pass och jag hämtade min symaskin som äntligen fått en välbehövlig service. Samtidigt vill man ju hålla på i trädgården så mycket som möjligt, så den blir klar nån gång. I morgon blir det bara en stund på förmiddagen - efter träningen - som jag kan hålla på för på eftermiddagen ska vi i väntjänstgruppen skjutsa Björkbackens gäster till Olsnäsgården för lite kaffe och underhållning.
Hå,hå, ja,ja.
  • "Statistik är som en bikini - den visar nåt intressant och skyler nåt väsentligt". Peter von Zahn 1913 - 2001. Tysk journalist
Vi hörs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar