lördag 11 maj 2013

Shopping och spikmatta

Shoppingturen idag gick till Granngården i Leksand. Där inhandlades skit av olika slag. Både från höns och från ko. Vi köpte också vanlig jord.
Förra årets myckna regn har gjort att gräsmattan i Hansgården blivit väldigt mossig. Det är mjukt och skönt att gå på, men inte så roligt, så på den ska vi - vid nästa regnväder - strö ut hönsgödsel. Visserligen har vi höns och därmed dynga, själva men den köpta är mer lätthanterlig, Den är nämligen torkad och krossad.

Kodyngan ska användas på rosorna och i rabatterna samt i de hinkar som jag ska plantera tomater och gurka i. Jorden ska vara till hinkar, krukor och urnor.
Det var mycket folk på Granngården. Det är inte klokt vad säckar folk köper. Man ser ju vilket lager som finns ute på gården vid den här tiden och lite längre fram så är det nästan tomt. Folket i Leksands kommun tycker om att påta i jorden ser det ut som.

I dag efter lunchen, så somnade jag på min spikmatta. Jag hade ont i vekryggen och lade mig på mattan 13.30 och nästa gång jag tittade var klockan 14.15. När jag kom ner och maken bjöd på kaffe så var jag alldeles prickig på hela ryggen. Men skönt var det och bättre blev det.

Jag har skrivit lite fler skyltar till mina rosor. I dag blev det bland andra de här


Nevada
Gudhem
  • "Bara det sanna är vackert". Nicolas Boileau 1636 - 1711. Fransk författare och kritiker.
Vi hörs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar