söndag 19 maj 2013

Vårens sommarstugedag

Det här är en väldigt tidig sommarmorgon vid sommarstugan

Hemma igen efter en tur till sommarstugan. Det märks att den ligger några mil söderut. Häggarna blommade för fullt. I Halvarsgårdarna stod ett körsbärsträd i full blom och Liljekonvaljerna hade redan fått knoppar. Inte så stora knoppar att det var värt att plocka, men om några dagar så.
Maken började med att ta bort vinterskyddet för verandan. Sedan lade han och dottern  i bryggan medan jag förberedde maten. Innan lunchen så räfsade jag och dottern ner mot sjön och maken fixade med vattenpumpen.  Vi åt en Tomatsoppa med kokta ägghalvor och brödkrutonger och sen blev det Ostkaka med hallonsylt och grädde.
Efter lunchen, så fortsatte maken med pumpen, jag diskade och dottern började att fixa till uteplatsen.
Regnet hängde i luften hela tiden men det kom bara några enstaka droppar. När vi åkte hem så var det bönder ute på åkrarna och man såg knappt traktorerna på grund av att det dammade så förskräckligt.

Nu ska jag gå ut i trädgården och se om jag kan göra klart det jag inte hann i går. SMHI har lovat regn i morgon och några dagar framåt så det vore ju skönt att göra klart åtminstone ett land till.

  • "Det enda säkra man vet om framtiden, är att det blir allt mindre av den". Otto Ludwig. Dansk journalist
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar