onsdag 1 maj 2013

Barnvakt och grodbadning

Det blev en barnsittarkväll igår. Sonen ringde och frågade om det gick bra. Han och hustrun ville gärna se en film som gick i Borlänge (En spelfilm om tsunamin i Tailand).

De två yngsta (Noah och Yavanna) gick och lade sig när jag kom och de somnade ganska direkt. Den äldsta (Edvin) och jag satte oss framför TV:n och såg på "Mot alla odds". Vi var båda mycket imponerade av de handikappade deltagarna och deras strapatser.
"Mot alla odds"
Strax efter 9 gick han snällt och lade sig och jag blev sittande och såg på en film om leoparderna som lever på Sri Lanka.
 I dag har jag och maken varit ute på tomten. Maken krattade och sopade utanför gärdesgården och jag började räfsa i landet. Efter en stund kom Yavanna. Hon hade sprungit ner i TVrummet när hon vaknade i morse, för att hälsa på farmor, men blev så besviken när hon inte var där, att hon absolut ville gå hem till henne. Jag hittade en liten räfsa åt henne också och så kunde hon hjälpa mig men efter en stund så ville hon hellre bada grodor.
Det är dessa grodor som får bada.
Jag gjorde klar en julduk idag. Den ska jag lämna till syföreningen på måndag, då det är sista dagen före sommarlovet.

Nu kom min nya tvättmaskin. Jaha, då ska jag gå och se så de installerar den riktigt, och sen är det väl bara att köra i gång.

  • "Många kan prata, få konversera".  Louisa May Alcott 1832 - 1888. Amerikansk författare
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar