torsdag 16 maj 2013

Akuten

I går blev det ingen tid för skrivande. Jag satt nämligen med min svärmor på Mora larsaretts akutmottagning från klockan 14.30 - 21.30. Det var en lååång väntan både för mig och för henne kanske allra mest. Gamla människor har precis som små barn svårt att acceptera att vissa saker tar lång tid. Jag pratade med läkaren om det kunde vara en propp i benet där hon hade sån smärta, men det avfärdade dom. Svärmor placerades inte heller så där jättehögt på prioriteringsskalan så därför fick hon vackert lämna plats till de ambulanstransporter som kom. Sent omsider fick vi i alla fall besked om att hon skulle få åka hem och vi blev ju glada båda två.
I förmiddags när vi var i Tibble för att städa och handla, så ringde de från Hemsjukvården och sa att hon måste åka tillbaka till Mora igen - för de skulle kolla så det inte var någon propp????!!!!!! Ja vad säger man? Visst blev svärmor glad att få åka hem första gången men hon hade naturligtvis accepterat att stanna kvar över natten för ytterligare provtagningar.
Nu fick makens syster åka in med henne ytterligare en gång. Den här gången fick hon emellertid stanna kvar för observation - i alla fall 1 natt.

I dag har det varit en helt fantastisk dag. Varmt och soligt men så himla blåsigt. När jag var vid Mårtas så kom ett jättelångt tåg med barn från alla förskolor i Leksand. Dom var på väg till Sammilsdalsgropen för lite "kuligheter". I täten gick fiolspelmän och sen kom de - prinsessor, häxor och älvor i en salig blandning. Riktigt kul.
Jag var också och fick massage på min onda vekrygg i eftermiddags. Det var riktigt så där "ontskönt". Man känner att musklerna blir mjukare och varmare och just nu känner jag mig otroligt bra. Nu blir det bara lättare ryggövningar några dagar.


  • "Gör inte såsen före fångad fisk". Ordspråk från Malta
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar