onsdag 22 maj 2013

Gråväder

I dag var det en dag med många nyanser av grått. Det har också regnat en hel del. Inget kraftigt regn, men fint och välbehövligt.
Förmiddagen tillbringade jag hos frissan (ja, i alla fall en timme av den), sen blev det ett besök till Granngården för att köpa Naturgödsel. Det går åt mycket mer än jag beräknat och det är ju heller ingenting som blir förstört om det mot förmodan skulle bli nåt kvar. Jag köpte också sättlök (röd) och vitlök. Ja, jag ger den förbaskade vitlöken ytterligare en chans och provar att sätta den som vanlig lök. Dvs sätta på våren och skörda på hösten.
Jag hade tänkt att göra lite trädgårdsarbete efter lunchen men det började regna så jag bakade en sats bullar, tog en tupplur och nu har jag precis satt in en plåt med limpor i ugnen. Skulle behöva dammsuga också, men.....ah vi får se.

Nej, man får väl vara nöjd med dagen. Det blir en i morgon också - hoppas jag.
  • "Tänka rätt är stort, men tänka fritt är större". Thomas Thorild 1759 - 1808. Svensk författare. 

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar