fredag 3 maj 2013

En ny rabatt

Katten Nils höll maken sällskap
Nu är gurkorna sådda. Som tur är så  gror de ganska snabbt så det är ingen ko på isen.
Maken hjälpte mig att gräva det nya landet och det blev jättebra. Nu ska jag se om jag får tag på, i alla fall den gula rosen Aicha som jag skrev om tidigare och sen så väntar jag hem mina pioner från Danmark.
Så här ser det ut den 3 maj
Min svägerska i Lycka, ska gräva igen en rabatt, så av henne så fick jag narciss-lökar som kommit upp en bit och dom planterade jag i ena hörnet. På ett annat ställe så fick jag plats med mitt Hakonegräs som hittills fått växa i en kruka.
Yavanna kom över i dag också och hon hjälpte mig att plantera Gladioluslökar i en tunna, Nu står den på en plats där solen ska komma åt att värma och för säkerhets skull så har jag lagt bubbelplast över.
Hon hjälpte mig också att plocka undan lite i växthuset och så bar vi ut lite plantor. Jag ställde i ordning frostvakten och hängde täckduk över plantorna så det går nog bra.

  • "Behärska din vrede och du fattar kloka beslut". Abi Taleb 600 - 661. Irakisk kalif och imam.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar