tisdag 1 januari 2013

Mindre utgifter

Ja så var det då 2013. Det ska bli spännande att se vad det året har att erbjuda. Första dagen bjöds vi i alla fall på sol så det började bra.
Nu börjar det också på att smälta av ordentligt på vägarna. Det är också bra eftersom man har lovat kallare väder från och med i morgon. Kanske vi kan börja från scratch - då kan vi önska lite tjäle i backen och sen snö ovanpå det.
På en vecka nu, så har dagen blivit 11 minuter längre. Jag blir så glad när jag ser såna siffror. I dag när solen kom fram runt lunch, så tog jag och städade ett av köksskåpen och det var ta mej tusan roligt.
Jag tog också och arkiverade alla räkningarr från 2012. Det är också lite rolig,t att börja med en tom pärm för nya räkningar och för att vara alldeles ärlig så är det faktiskt när jag arkiverar de gamla räkningarna, som jag kan tänka mig att avge ett nyårslöfte - mindre utgifter nästa år.


  • " Allt som är nyttigt för oss kan fås för inte alltför mycket pengar. Bara det överflödiga är dyrt". Axel Munthe 1857 - 1949. Svensk läkare och författare.
Vi hörs!

1 kommentar: