fredag 11 januari 2013

Tulpaner och matlagning

Årets första tulpanbukett

Jodå, gårdagens historieprogram på TV höll måttet. Samtidigt som det är otroligt vackra vyer och bilder, så berättar Katarina Ewelöf så bra. Jag har hört henne läsa många ljudböcker och det är en ren njutning att lyssna.
I förmiddags var det besök hos tandläkaren. Jag var nästan lite rädd innan jag gick dit, eftersom jag har en tand som är lite lös och det ömmar i tandköttet. Det visade sig "bara" vara en lite för djup tandficka, och jag som trodde att det var en inflammation med operation som följd. Jätteskönt! Undrar när man ska lära sig att inte tro det värsta jämt.

Har passat på att laga lite mat också eftersom jag var på sånt bra humör när jag kom från tandläkaren. Våra "barn" med familjer kommer hit i morgon och äter lunch. Jag tänkte bjuda på Chicken Masala (med kryddor som min granne Göran tagit med sig från Indien) och så blir det grekiska köttbullar (Keftedes) för den som inte gillar så kryddstarkt. Till dessert tänkte jag bjuda på Marinerade clementiner och vaniljglass.


  • " En del skryter om sina märkvärdiga barnbarn. Då har de inte träffat mina". Gunilla Dahlgren. Svensk aforistiker
Vi hörs!

2 kommentarer: