tisdag 15 januari 2013

Målning och väntjänst

I dag är det Tulpanens dag!
I går kväll så laserade jag taket vitt i sovrummet. Det blev ett mellanting av trävitt (som maken ville ha) och vitt (som jag ville ha). Det var ett riktigt slitgöra. Främst så tog nacken stryk, och så var det drygt åt armarna. Maken kom och hjälpte till så det gick förvånansvärt snabbt i alla fall men ett tag så ångrade jag nästan att jag varit så envis med att det  skulle målas. Men nu när det är klart så blev det riktigt bra. Träets ådringar syns igenom, men det är ljusare med den vita färgen.
Under dagen har maken satt upp väven och jag ska måla fönster- och dörrfoder. Den färgen behöver lite tid på sig att torka, så därför gör jag inte förrän nu till kvällen.
I eftermiddags var jag på det första mötet med Väntjänsten. Det är ett gäng med pigga damer och två herrar som ställer upp och hjälper de gamla på Björkbacken med lite allt möjligt. Det är också en liten hjälp till personalen som inte hinner med så mycket utöver de absolut nödvändiga sysslorna. Jag kommer som tur är att ingå i en grupp så jag får en chans att lära mig och se vad som ska göras. Spännande.

Varför inte ge någon du tycker om en bukett tulpaner i dag? eller i morgon 

  • " Det tragiska är inte de onda människornas ondska, utan de goda människornas tystnad". Martin Luther King Jr 1929 - 1968. Amerikansk medborgarrättsledare och icke-våldsförespråkare.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar