lördag 5 januari 2013

Avsky

Det finns två saker som jag avskyr mer än något annat. Det ena är övergrepp på barn och det andra är övergrepp på djur. Det måste vara väldigt sjuka- eller väldigt onda personer som kan utföra såna dåd. Och tyvärr ser vi att det sker oavbrutet.
I dag läste jag i FK om ett ungt par som lämnat en liten kattunge att dö i en lägenhet som de flyttat från. Tack vare grannar så kunde den lilla kattungen räddas efter 2 veckor utan mat och vatten. Jag ska bespara er min version av lämpligt straff för sådana här personer.

Det har varit en helt fantastisk dag i Almo i dag. Solsken och minus 3 grader. Jag har varit utomhus och städat bort julen. I granen. klottujan och i blomlådorna, får belysningen fortsatt sitta kvar och lysa upp mörkret. Åtminstone ett tag till.

Sporten dominerar på TV i eftermiddag. Skidåkning, hockey och skidskytte. Och ikväll blir det Stjärnorna på slottet och Mamma Mia - som är inspelat på ön Skopelos samt ön Skiathos där jag och maken varit några gånger. Det ska bli kul att se om man känner igen något. Sen är det ju så bra musik. En riktig gladfilm.

Minus 3 grader och sol. Vad mer kan man begära?
  • "Djävulen är optimist om han tror att han skulle kunna göra människan sämre". Karl Kraus 1874 - 1936. Österikisk författare och kulturkritiker.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar