tisdag 29 januari 2013

Frihet

I dag är en sån dag som det var fullt legalt att vara lite trött efter lunchen. I alla fall tycker jag det. Var uppe tidigt, varit på träning, klippt håret (inte så betungade egentligen) matlagning och lite dammsugning.....sen...blev jag jättetrött. Snön föll så fint utanför fönstret så jag bestämde mig för att sätta mig i bästa sovfåtöljen (man sover så där lagom lätt i den, inte så tungt som i soffan). Visst har man det bra! Inga papper som ska skrivas, ingen chef som sätter en i arbete utan bara frihet att göra som man behagar.
Jag var ute i mitt blomrum och tittade till blommorna. Nu börjar det klia i fingrarna. Känner att planteringslusten börjar komma smygande. I februari ska jag börja att plantera om och klippa ner pelargonerna så smått, sen ska jag titta vad det ligger för frön i frölådan, ifall det är nåt som ska sås tidigt. Ja, idag kom vårkänslorna krypande lite sakta, men som man säger i visan..."än är det vinter kvar säger mor".

  • "Att leva är inte nog. Solsken, frihet och en liten blomma måste man ha". Hans Christian Andersen 1805 - 1875. Dansk författare.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar