onsdag 2 januari 2013

Ansiktsrodnad

Vaknade i morse och gick ner för att äta frukost. Jag tyckte det kändes lite konstigt i ansiktet så jag kollade spegeln. Jag var helt rödflammig och svullen i ansiktet. Jag ringde in till min sommargranne Boel, som är sjuksköterska, och bad henne komma in och titta. Hon trodde att det var en allergisk reaktion av något slag  och rekommenderade i första hand en antihistamintablett för att stanna av processen.

Nu har jag tvättat om håret i ett gammalt beprövat schampo, tvättat sängkläderna och slängt de goda chokladpralinerna som var smaksatta med chili. Så nu väntar jag med stor spänning på hur jag ser ut i morgon bitti.

I dag började julen att åka ut. Ja....jag vet att det ska göras 20:de dag Knut, men jag orkar inte vänta. Nedre våningen är i skrivandets stund nästan klar men som ni har förstått av mina tidigare bloggar, så kan jag inte göra bara 1 sak i taget så jag har bakat 1 liter matbröd på Havregrynsgröt också och tvättat ett par maskiner. Oh vad skönt det är att det är vardag igen.
Så här såg det ut på den tiden man hade riktig gran inne.
  • " Man höjer rösten när man istället borde förstärka argumenten". Samuel Johnson 1709 - 1784. Brittisk författare.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar