fredag 18 januari 2013

Envis som en åsna

Apropå gårdagens blogg. Ja, jag vet att målningen kan vara en bidragande orsak till min onda arm, men jag är inte av den "sorten" så jag bara kan sitta och brodera. Jag måste ha lite andra projekt på gång också - för att må bra psykiskt alltså. Nu blev det ju också så att det blev en deadline på målningen i och med att golvet skulle levereras så snabbt. Det blir bra det här. Man får ge det lite tid bara.

Kallt i dag också och ska så förbli ända in i nästa vecka.  Minus 20 grader och lite mildare när solen kommer fram. Som tur är, så brukar det vara mer humana temperaturer uppe i Granbergets skidbacke. Jag tänker då på barnen som vill åka skidor. Det är fantastiskt att den backen finns. Tidigare fanns ju också ett elljusspår, där man kunde ta på sig skidorna hemma på gården och efter en kort skidtur så hade man ett väldigt fint uppkört spår att åka i efter dagens arbete. Nu är det nedlagt men jag vet att några personer i Alvik brukar köra upp ett spår på isen framåt mars. Få se hur det blir i år. Man har också varit hos maken och frågat om man får lägga ett skidspår på våra åkrar. Då kan man ju ta på sig sina gamla skidor och stappla sig ut i spåret och ta sig en skidtur.


Nog är längdskidåkning skönt - om man inte har
bakhalt förstås
  • " Livskvalitet är att vara tillfreds med sig själv, vara tillfreds med andra och vara tillfreds med det man gör". John Engelbrecht. Dansk filosof, författare och föredragshållare.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar