måndag 7 januari 2013

Punktering

Mörkt ute och plusgrader. Det kändes riktigt skönt på förmiddagen då jag var ute och höll på lite i uthuset, nästan som en vårdag. Jag tycker mig också höra att en del fåglar har börjat kvittra lite mer än vanligt. Önsketänkande kanske, men vackert är det, i mina öron i alla fall.
Det kan vara den här rackarn som börjar få lite vårkänslor
Maken gjorde rent hos hönsen idag och det tycker dom är så skönt. Samtidigt passade dom på att gå ut i fägården och bada i sanden.

Jag åkte in till Leksand och gjorde några ärenden och när jag handlat färdigt på Mårtas, ja då var det punktering på ett bakdäck på min bil. Snopet! Det är ju inte längesedan jag hade punka på ett framdäck. Nåväl, som tur var så slutade sonen precis sitt jobb så jag kunde åka med honom hem. Sen var det bara att be maken följa med tillbaka in till Leksand och byta däcket. När vi stod där och höll på, så kom det en bil och ställde sig med lyset mot oss och ut kom en kille och frågade om han kunde hjälpa till. Jättesnällt. Sånt är man inte van vid
  • "Sagda ord är som en vind; ingen vet vart den går och om den kommer tillbaka som en orkan". Ordspråk från Rumänien
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar