lördag 19 januari 2013

Skrattkväll

Ja, i går kväll så var vi alltså på revy. Kultureliten ska nog icke göra sig besvär. Det här var så långt från Moliére eller nån annan "erkänd" författare, som det bara kan bli MEN, man fick skratta!
Det är ju känt att skratt förlänger livet - det finns till och med skrattkurser. Jag tror att jag förlängde mitt liv med åtminstone någon månad - i går kväll. Att man kan känna igen sig i vissa dråpliga situationer och även att kunna känna igen en del av rollkaraktärerna är det som är så kul. Att den ena sedan pratade "bårlängemål" gjorde inte saken sämre. Jag kan bara tänka mig hur jag själv pratade - under min uppväxt.
Det var minus 16 grader när vi lämnade Falun, och eftersom den staden är känd som ett riktigt kallhål, så trodde vi att det skulle vara riktigt hyggliga temperaturer uppåt Leksand, Men ack vad vi bedrog oss. När jag körde in bilen i garaget så visade temperaturen minus 26.
Dessbättre så blev det mildare under natten så under dagen pendlade det mellan minus 10 - 14 grader. Det tyckte nog "grabbarna" som tog ner byns julgran, var alldeles tillräckligt ändå.
  • " Den mest bortkastade av dagar är en dag utan skratt". Nicolas Sébastien Roch de Camforth 1741 - 1794. Fransk moralist och aforistiker.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar