torsdag 10 januari 2013

Envishet och historia

Har inhandlat diverse saker till målningen. Dyrt blev det, men jag kommer att ha väv över till TV-rummet (ar´stuggu) och det är ju bra. Måste ha lite mer av väggfärgen också, men jag tar det när jag fått gjort grundarbetena klart. Nu ska jag snart in till Siljansnäs i ett ärende och sen ska jag upp och dra ur  spikar mm från väggarna och så spackla igen hålen. Sen ska jag väl blinka lite extra till maken så han tar och sätter upp väven, men sen så ska jag försöka att klara mig själv. Jag brukar kunna vara väldigt envis, så jag är inte så orolig.
Den här får symbolisera envishet.
I kväll klockan 22.00 så går det 5:te avsnittet av Världens historia. Det kommer att handla om "Plundringarnas och upptäcktresornas tid". Såg också att det gick ett program om Hitler, i går som jag missade så det ska jag se på datorn (Svt-play). Jag tycker historia är intressant ser gärna sådana program på TV. Jag tycker också om att läsa böcker om historiska personer. Jag har böcker om Stalin, Mao och Rasputin och de var inga trevliga människor - i alla fall inte de två förstnämnda. Den tredje - Rasputin - var nästan enbart fascinerande att läsa om.
  • "På straffens hårdhet, känner man igen regimens svaghet". Martin Kessel (pseudonym: Hans Brül) 1901 - 1990. Tysk författare

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar