lördag 12 januari 2013

Nytt golv


Jag har nog världens snällaste "gubbe". Han som inte var alltför förtjust i att börja måla om i sovrummet, han har nu hjälpt mig att riva tapeter och att spackla. I går kom han till och med, med det förslaget att vi skulle lägga in ett nytt golv. Oj vad jag blev glad. Plastmattan som ligger där nu, var en restbit som vi fick köpa billigt. Jag har aldrig gillat färgen, för den passade inte till den tapet som vi tapetserade med då. Nu har jag skickat efter ett sk. "klickgolv". Vi har ett i köket och det är ganska enkelt att lägga in.

Till lunch i dag så var hela ungdomsgänget (och vi två "gamlingar"), samlade runt Hansgårdens köksbord. Det verkade som de gillade maten. Som tur var blev det precis lagom över så jag slipper laga mat i morgon. Då äter vi resterna.


Solen försökte sig på att komma fram ur diset hela dagen och precis när den skulle till att gå ner, då sken den i genom och det blev sådär vackert som det blir med frostiga trädtoppar och solsken.
Nu har termometern sjunkit till minus 14,5 grader och lägre lär det säker bli. Då är det, som grannen Göran också skrev i sin blogg, skönt att vara inne och mysa av värme gjord på björkved.
Katten Nils har "boat" in sig i husses säng där han har varmt
och mysigt.
  • " Vänlighet är ett språk som den stumme kan tala och som den döve kan höra". 
Vi hörs!


1 kommentar: