onsdag 16 januari 2013

Trevliga möten

Nu börjar de "gamla" rutinerna falla tillbaka på plats efter ett jul- och nyårsuppehåll. I dag var det dags för årets första "oppsittu". Det var trevligt att få sitta ner tillsammans, fika och prata. Vi (8 damer i byn), träffas ju mer eller mindre annars också, men det blir lite kortare möten det. Vid postlådan, när man kör ut soptunnan och liknande tillfällen. Det är trevligt att kunna träffas så här och hålla kontakt.
Maken satt upp det sista av väven på förmiddagen, sen var han inbokad på massage. Under tiden han fick den, så tog jag och målade dörr- och fönsterfoder. Sen får jag ta den andra omgången i morgon eftermiddag.
Tyvärr kan jag inte måla hela fönstret nu, utan måste vänta till
i vår med själva rutorna
Här syns skillnaden tydligt på färgen förr och nu.

Dörren ska målas också men jag vill ha den liggande så jag tar den lite senare. Resten av dörrfodret tar jag också senare. Nu är det rummet fullt med saker.
Nu ska vi gå över till sonen med familj som bjuder på middag. Härligt.

  • " En god gärning är sin egen belöning". Sofokles 497 f.Kr- 406 f.Kr. Grekisk dramatiker och tragediförfattare.
Vi hörs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar