torsdag 31 januari 2013

Halka

Oj vad det var halt i dag. Det milda vädret har gjort vägar och gårdstun isblanka och nästan livsfarliga.
Eftersom det var torsdag och tid att handla åt mina svärföräldrar, så for jag in till Leksand på förmiddagen. Det var riktigt halt så fort gick det inte. När jag kom ut på riksvägen vid Grytnäs, då blev det bättre för där hade man sandat.
Jag var i Leksand en bra stund eftersom jag var hembjuden till en gammal arbetskamrat, så jag var säker på att väglaget skulle vara bättre när jag for hem men döm om min förvåning när det var precis lika halt då. Nerförsbacken i Räcksel var inte rolig alls.
Inget roligt med isgata
Jag hörde på radion häromdagen att busschaufförerna kan vägra att köra om de anser att det är farligt. Jag vet då att om jag varit busschaufför så hade jag vägrat att köra över Almo/Alvik i dag.
Nog sjutton kan man begära att det ska sandas på sådana vägar som bussarna kör på och där man vet att det kan vara mycket trafik. Vi har ju Granbergsbacken i Alvik och dit åker ju en hel del.
Vi väntar fortfarande på det paket med golvbrädor som vi fick efterbeställa. Jag börjar bli lite otålig men som jag sagt tidigare. Det är ju egentligen ingen brådska. Men i alla fall........jag vill ha det klart.

  • "Vanligt sunt förnuft är inte särskilt vanligt". Francois-Marie Arouet de Voltaire 1694 - 1778. Fransk filosof och författare.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar