fredag 1 februari 2013

Nu så....

Tada...... Titta på vårat "nya" sovrum. Jag är jättenöjd. Nu väntar jag bara på att det ska bli så varmt ute så det går att ta ur fönstren, putsa dom och måla det sista.
I går när jag precis skrivit min blogg, så kom det ett sms att jag kunde hämta paketet med bland annat golvbrädorna, uppe i Siljansnäskiosken. Vi åkte upp och hämtade och maken började direkt och la in de brädor som fattades.
Förmiddagen har som ni förstår gått åt till att möblera klart. Nu är det rummet där alla möbler stått under renoveringstiden, som behöver en genomgång - ja, bara städning. Jag tror inte att jag kan charma maken så mycket att han går med på ytterligare ett rum - just nu då.
Under min förmiddagskaffepaus, så satt jag på verandan i solskenet och njöt. Första utefikat för i år! 
  • " Den som säger att allt är lätt, kommer att få många svårigheter". Lao-Tse 604 f.Kr- 531 f.Kr. Kinesisk filosof och författare till taoismens heliga bok.
Vi hörs! 

2 kommentarer:

  1. Vad snyggt det blev! Ni får var mycket nöjda med ert jobb.
    Marie i Östersund

    SvaraRadera
  2. Härligt! Ser jätte fint ut! Jag målade om på lilla toan i helgen, vårligt grönt blev det. Har man inte jobb så skaffar man sig!
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera