tisdag 19 februari 2013

Änglar och ungdom

I dag har jag hjälpt till i väntjänsten för första gången. Det var sk. trivselträff på Björkbackens ålderdomshem och kyrkan bjöd på kaffe och underhållning med "Caféorkestern" från Leksand. Det var väldigt trevligt, men det kommer nog att ta ett tag innan jag lär mig vilka gamlingar som villl vara med på sånt här och framför allt, var dom bor (vilka rum de ska hämtas och lämnas i). Många kan ju inte heller tala om det själva. Jag får väl gå bredvid till att börja med så det inte blir alldeles fel.

Jag tycker om änglar. Inte så mycket som Christina Schollin, som har samlat i många år och som har en jättesamling, men lite. Hittar jag nån ängel som jag tycker om - då vill jag gärna ha den.
Jag har speciellt två. Den ena har jag haft i många år. Den är tillverkad nere i Leksand, på arbetsterapin för de som har nåt handikapp. Den andra hittade jag på nätet och jag kunde hämta den på posten idag.
Hon heter Vårlängtan och anlände till Hansgården idag.

Mycket fint arbete är nerlagt på henne

och en liten knubbis

Jag skrev ju om grekiska gudar i går och provinsen Epirus. Dit kan man åka på semester och då besöka en stad som heter Parga och samtidigt passa på att hyra bil och besöka de platserna som jag skrev om igår. Jag vill gärna dit en gång till. Då ska jag bada i floden Styx. Jag tror inte att jag blir odödlig men bara känslan. Sen kan jag säga att jag badat där, jag har badat i ungdomens källa på Azorerna och jag har druckit av ungdomens vatten i byn Spili på Kreta. Inget har hjälpt, men jag har i alla fall provat.
Bad i ungdomens källa . Mycket järn i vattnet och varmt!
En slurk av ungdomens vatten ut Lejonbrunnen i Spili

  • "När vi får besök av änglar, hör vi inte suset från deras vingar, vi blir inte kittlade av fjädrarna från en duvas bröst; men vi känner deras närvaro tack vare den kärlek de skapar i våra hjärtan". Thomas C. Haliburton 1796 - 1865. Kanadensisk författare.
Vi hörs!

1 kommentar:

  1. Fina! Datumet för byloppis är ej fastslaget ännu då vi kommit på att 8 juni är prinsessbröllop och kanske inte så lyckat. Återkommer med mer info.
    Kram Susanne

    SvaraRadera