onsdag 27 februari 2013

Ett trevligt möte

Jaha då var storstadsturen avklarad. Det blev en lugn och fin stund ute vid minneslunden. Solen sken och det var alldeles vindstilla. Massor av viltspår runt omkring. Både av hare och rådjur. Det är verkligen en vacker plats.

Nu står IKEA-bygget klart. Ja i alla fall stommen. En blå och gul kloss med platt tak. Precis som de flesta andra byggnader inom samma koncern. Pratade med en av försäljarna i en butik och han sa att när bottenplattan var gjuten och klar, så var väggarna resta på ett par dagar.

Jag tog en tur in till affären "Blomsterlandet" och köpte mig en stor Hortensia och en murklocka. Det lyser upp lite.

Murklocka
Hortensia
Jag var också inne på Kupolen och där träffade jag en gammal bekant, Vi har inte setts på många år så vi köpte varsin kaffekopp och satt och pratade en lång stund. När jag väl kom iväg hemåt, så var det plus 5 grader. I Insjön varnade bilen att temperaturen var på väg ner - plus 4 grader - och på Åkerö var tempen nere i 0. Bilen framför mig fick en rejäl sladd i backen ner mot Sundet, så det fick bli en lugn färd fortsättningsvis hem mot Almo.
  • "En falsk vän är värre än en ovän". Gammalt ordspråk
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar