lördag 2 februari 2013

Böcker, bland annat

När jag börjar med att städa eller bara plocka undan i ett rum så vill det gärna bli lite av ett projekt - ibland. I går skulle jag städa det rum som vi haft möblerna i under renoveringen av sovrummet. Då upptäckte jag att det var fruktansvärt dammigt bakom böckerna i bokhyllan. Jag hämtade en trasa och en flaska med såpvatten och började plocka. Jag har totalt runt 620 böcker och den här hyllan innehöll ungefär 1/3. Det var drygt, men nu luktar det så gott av såpa. Tog samtidigt och sorterade ut en del böcker som jag ska sälja på loppis i sommar
En del av de böcker som jag sorterade ut
Efter böckerna började jag med garderoberna. Det är inte klokt vad man sparar på sig.
Det var efter det att jag och min syster varit hemma i min mammas lägenhet och tagit reda på, som jag tänkte att jag kanske ska underlätta för våra barn när den dagen kommer, så jag har börjat så smått att röja. Mamma hade bara ett källarutrymme och 2 rum och kök. Vi har lite mer - kan man lugnt säga.
Vädret har varit fantastiskt vackert och solen värmer riktigt skönt.

  • "En bok bör vara som en yxa, för isen inom oss". Franz Kafka 1883 - 1924. Tjeckisk författare
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar