lördag 16 februari 2013

Hoppfulla dagar

Nu har jag kommit i gång och jag har så roligt. Skräpigt och lortigt har jag omkring mig, men jag trivs. Anledningen ser på kortet här nedanför.
Den här kommer nog att hänga på min dörr ett tag framöver
När jag står där ute i mitt blomrum och pysslar med mina blommor, så kan jag tänka på hur de (förhoppningsvis) kommer att se ut om någon månad. Hur man kan sitta i solen och njuta av blomprakten. Visst kan det bli en regnig sommar i år också men det är det som är det fina med drömmar och förhoppningar, att man kan styra dom åt det håll man vill själv. Om sen verkligheten blir en annan, ja då får man ta det då.
Har plockat fram lite frön också som ska sås. Det är paprika, basilika, timjan som i första hand ska ner i jorden. Lite senare, i mars, så är det tomaternas tur.  Oj vad kul det är.
Till lunch åt vi "Grekiska färsbiffar med tzatziki" så dagen har enbart varit positiv. För er som vill testa biffarna kommer receptet här: (till 4 pers)

  • 500 gr köttfärs
  • rivet skal av 1 citron
  • 2 msk hackad persilja
  • 1 pressad vitlöksklyfta
  • salt, peppar
  • 100 g fetaost (kan uteslutas)
Blanda färs, citronskal, persilja, pressad vitlök, salt och peppar (skär osten i små bitar och blanda med färsen) Forma färsen till 6 - 8 biffar och stek dem i stekpanna med smör ca 5 min per sida.
Servera med klyftpotatis och en sallad med tomater och rödlök samt tzatziki.

  • "Det finns människor som har pengar och människor som är rika". Coco Chanel 1883 - 1971. Fransk modeskapare
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar