fredag 15 februari 2013

Rimmat fläsk

Även Hackspetten vill ha fett.
Idag åt maken och jag Rårakor och stekt rimmat sidfläsk. Det var jättegott och jag sa till maken att det var väldigt länge sedan vi hade det till lunch. Nu kan jag förstå varför. Det luktar fläsk i hela huset och jag har fått torka av ordentligt på spis och på kaklet runt om. Jag kände att det var lika bra att skicka in filtret till fläkten i diskmaskinen också. Det sprätter ordentligt när man steker fläsk. Jag vet att man kan steka i ugnen också men den är inte heller så rolig att rengöra. Gott var det i alla fall!

Det ska vara knaperstekt fläsk
Det blev ingen hemresa för svärmor i dag. Man får inte ner blodsockret till rätt nivåer, så det får väl bli några dagar ytterligare i Mora.  Det är ju bra om dom får ordning på det innan hon kommer hem.
Var till Leksand i dag igen och nu märks det att det är sportlovsturister på gång. Det börjar bli rörigt på parkeringarna.
  • "Det tråkiga med goda föresatser är att man vanligen får dom efteråt". Torvald Gahlin 1910 - 2006. Svensk skämttecknare 
Torvald Gahlin
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar