fredag 22 februari 2013

En dag utan förpliktelser

Idag var en dag utan förpliktelser. Skönt. Skönt att bara kunna gå här hemma och skrota med sånt som känns bra just för stunden.
Ibland vet jag inte när det blir mest gjort. När man jobbade heltid och "måste" göra vissa sysslor  som finns att göra i ett hem - eller när man som nu, är ledig alla dagar (nåja nästan alla i alla fall) och kan göra de här sysslorna när man vill.
En del saker kan ju vara jättetråkiga vissa dagar eller hur kul som helst andra dagar. Laga mat till exempel. Vissa dagar går det lätt som en plätt och andra dagar vet man inte vad man ska laga, eller att man hellre vill göra nåt annat (vara i blomrummet till exempel), men då delegerar jag det till maken. Jag tror faktiskt att han tycker det är roligt (ibland i alla fall) Då får han fria händer i köket och då brukar det bli antingen pannkaka - om det är lunch, eller havregrynsgröt - om det är kväll. Båda rätterna tycker jag om så det är helt OK, och så har jag fått haft ledigt från den sysslan en stund.

I dag har tvättmaskinen gått på högvarv och det har faktiskt blivit lite städat. Nu blir det inget mer gjort i dag.

  • "Botemedlet mot leda är nyfikenhet. Mot nyfikenhet finns inget botemedel".
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar