fredag 8 februari 2013

Bullar och 60-tal

Ett fat med nygräddade bullar
I dag blev det ett litet bullbak. Förmiddagen gick åt att rensa och städa i resterande bokhyllor så nu är det klart i alla fall. Så efter lunch så kände jag att det var dags för en liten deg. Skönt att ha nåt att bjuda på om barnbarnen kommer och hälsar på.

Jag vill återigen göra lite reklam för ett mycket bra TV-program. Det heter "Jag minns mitt 60-tal" och är en repris från 1993. Berndt Egerbladh berättar, spelar musik och visar filmklipp. Programmet visas på Svt-1 kl. 16.55 på fredagar. I dag visades händelser från 1963. Bland annat mordet på Kennedy, tillfångatagandet av Stig Wennerström, Profumo-skandalen och lite till. Jerry Williams kom i ropet 1963, och när de visade det klippet, så kom jag i håg att han uppträdde på "Dalarnas Nalen" - Kvarnsvedens Folkets Hus i Borlänge. Dit fick jag inte gå för mina föräldrar men nån gång så gjorde jag det i alla fall. Det var ju under 60-talet som man började vara ute och fröjda.

  • "Det är ingen konst att dansa när det är lyckan som är spelman".
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar