onsdag 20 februari 2013

Duktig flicka

Äntligen färdig
I dag har jag fått en hel del gjort. Varit ute i blomrummet och satt frön och planterat om pelargoner. Det gjorde jag på förmiddagen. Därefter så fortsatte jag med att ta kort på mina pappersfotografier (semesterresorna) och lägga in dom i datorn. De sista jag la in i dag var från 1998. Det är lite jobbigt för man stå i en så konstig ställning (konstig för ryggen) så jag orkar inte hålla på så länge åt gången. Det är himla kul att hålla på med korten för det är så många som man inte sett på ett tag. Däremot kan man bli liiite lätt deppad när man ser hur ung man har varit. Nejdå, skämt åsido, vi säger både maken och jag att vi är lyckligt lottade som har fått se så mycket fint och fått träffa så mycket trevliga människor. 
Jag har provat att fotografera av papperskopiorna med både min kamera och min i-phone och i-phonen har en mycket bättre skärpa än kameran. Fantastiskt.
När vi hade ätit lunch, så tog jag itu med det sista arbetet på den kudde som jag började på för ett år sedan. Nu är den klar i alla fall och den blev ju riktigt fin. Ska bara försöka hålla den borta från katten Nils som nog gärna skulle vilja äta upp hörnen.
Nu ska jag strax iväg för att träffa mina gamla arbetskamrater, Vi ska fika tillsammans på Fricks konditori i Rättvik.

  • "Försök inte att följa i de vises fotspår. Försök istället att finna vad de sökte". Basho 1644 -1694. Japansk poet
Vi hörs!



2 kommentarer:

  1. Kudden blev jätte fin! Nu är det bäst Nisse håller sig borta!

    SvaraRadera
  2. Fiiin!!! O jag har inte ens börjat.....
    Kan du inte scanna bilderna i printern? Så gör jag med gamla bilder.
    Kram Susanne

    SvaraRadera