torsdag 28 februari 2013

Grönt är skönt

Nu börjas det
Först ut att gro, av de frön som jag satt, var Småbladig Basilika, tätt följt av Citronbasilika och Apelsintimjan. Idag blev det sådd av tomater 6 olika sorter. Sen får vi se vilka som gå bäst. Jag brukar ge bort några plantor till vänner och får jag över så kanske jag säljer på loppisen. Datumet blev bestämt till den 8 juni - prinsessbröllop till trots. Ja, vi vet ju inte ens om de ska sända bröllopet på TV. Så nu är det bara att fortsätta att leta i gömmorna efter saker som man inte använder.
Fick inspiration till en liten vårgrupp
Det har varit en otroligt vacker dag men nu på eftermiddagen, så började det att blåsa. Men den är ljummet och skönt ute - och i morgon är den 1:sta mars. Fantastiskt. Våren närmar sig med stormsteg. Hörde från min sonhustru att barnbarnen är i Granbergsbacken och åker skidor. Tänk vad skönt för dom att dom kan vara ute i stort sett hela dagarna nu under sportlovet. Det behöver dom efter en lång vinter.

  • "För en sund själ är godhet naturligt". Kinesiskt ordspråk
Vi hörs!

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig och fin blomgrupp :)

    SvaraRadera
  2. Verkligen fint! Jag undrar hur du gör med dina pelargonskott? Sätter du dem i vatten och låter de få rötter eller sättter du dem direkt i jord? Måste nog vänta några veckor till med att så frön då vi alltid är lite senare här uppe!
    Mvh
    Marie i Östersund

    SvaraRadera