onsdag 6 februari 2013

Plocka, plocka och plocka

En mini Saint Paula
Men vad mycket saker man har! Nu har jag hållit på och plockat i flera dagar, och mer och mer hittar jag. Nu har jag i alla fall fått ut allt i uthuset. En del ska köras till återvinningscentralen och en del får gå på loppis och går det inte där ja då blir det återvinning för det också.
Återvinningscentralen ja, under vintern blir det en faslig massa kassar, kartonger och pytsar med allt från aluminium till elektronik. Vi brukar spara ihop så vi kan lasta fullt flaket på makens pick up och så åka och lämna. Det är nästan trevligt att åka dit. Den är så väl skött och man får bra hjälp om man behöver, sen blir det så tomt och fint i uthuset (just då i alla fall).

Just nu spelar man låten "Jag och min far" med Magnus Uggla, på radion. Varenda gång jag hör den så tänker jag på min far. Han dog 53 år gammal. Jag var 19. Det var lite för tidigt tycker jag. I slutet av den här månaden skulle han ha blivit 100 år.

Nu har jag fått tid hos en massör för min axel. Hon ringde precis och vi bestämde en tid i nästa vecka. Hoppas,hoppas att hon kan hjälpa så det blir bättre.
Tre mini Saint Paula
  • "Det bästa sättet att glömma sina bekymmer är att gå med skor som är för trånga".
Vi hörs!




1 kommentar:

  1. Hej!
    Spar dina saker o sälj dom på byloppisen! Den 8/6 är det bestämt, hoppas det passar.
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera