tisdag 12 februari 2013

Kullkastade planer

Idag blev en dag där flera planer blev omkullkastade. Träningen och mötet med väntjänsten blev inställda för att jag och maken behövde skjutsa svärmor till Mora lasarett. Makens syster var till vårdcentralen med svärmor i morse och där konstaterade man att hon hade så högt blodsocker, att hon måste vidare till lasarettet.
Väl inne på akutavdelningen så konstaterades att blodsockervärdet låg på 35 - normalt ligger värdet runt 5.
De tog många prover och efter lång väntan så beslutades att hon måste stanna kvar för inprovning av insulin.

Tiden blir lång när man sitter och väntar. Maken hade myror i brallan hela tiden och gick upp och ner. Själv hade jag varit så förutseende att jag tagit med både korsord och broderi. Broderiet rörde jag aldrig men korsorden löste jag. Sen har jag en sån där telefon med spel i, så jag kunde både lägga patiens och spela Mahjong.

Mahjong
Svärmor var riktigt dålig när vi kom dit, men efter att dom sett sockervärdet, så fick hon en insulinspruta och på bara en kort stund så blev hon piggare på ögonen och mer pratsam. Det kändes skönt.
Vi kom till lasarettet vid 11-tiden och vi var hemma i Almo 16.00. Maken fick gå ut och skotta snö direkt, jag har satt på en tomatsoppa och katten Nils sitter på övervåningen och jamar för han vill  kela - han har ju fått vara ensam hemma hela dagen.
Kelsjuk katt
  • "Vi är alla starka nog att uthärda andras lidanden".Francois de la Rochefoucauld 1613 - 1680. Fransk hertig och aforismförfattare.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar