tisdag 5 februari 2013

Se det snöar

Det började i går - snöfallet, och fortsatte i dag. Under natten så kom det riktigt mycket. Jag mötte plogbilen när jag åkte till träningen i morse och det var spännande. Jag förstår att de måste ha bra fart för att få undan snön, men man tycker att de kunde vrida snöbladet - bara lite, vid möte.
När jag kom ut från träningen, så var det uppehåll i snöandet för en stund, och då kvittrade fåglarna så fint. Dom är nog glada att den där värsta kylan har släppt.
Har ni sett så vackert! Återigen en bild tagen av Stina som bor i Alvik
Under december-12 och januari-13 så gick det åt nästan lika mycket kWh - drygt 3000. Det är ändå inte så mycket som i december 2010 då det sprang i väg till drygt 4000 och december följdes av en januari och en februari på drygt 3000 vardera. Usch och fy vad kallt.

Jag har börjat att titta lite smått på reseutbudet till semestern (i höst) Jag tittar på flygtider bland annat. Alltså inte hur lång tid resan tar, utan när planen startar och landar. Det är så jobbigt när planet landar på Arlanda vid hemkomsten - runt 01.00, för då är klockan nästan 2 innan du kan komma iväg hemåt med bilen. Då har man också som regel kommit fram till resmålet sent på natten. Nej, att kunna resa iväg mellan kl. 7 - 8 är perfekt. Hem är det skönt att komma vid 15 - 16-snåret för då är man hemma i Hansgården i ganska skaplig tid.
Jag har två - tre ställen som jag kan tänka mig att åka till - jadå, i Grekland naturligtvis - men vi ska höra med Christer och Lola få se vad dom tycker. Dom kan få bestämma.
  • "Du kan inte lära en krabba att gå rakt". Aristofanes  450 f.Kr- 388 f.Kr. Grekisk dramatiker

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar