torsdag 14 februari 2013

Alla hjärtans dag

Mycket frön att kratta ihop
Alla hjärtans dag och halva februari har gått. Det är så skönt. Fåglarna börjar kvittra mer och mer och dom stunder som solen tittar fram så hoppar humöret upp två kliv. Tyvärr så har väl inte solen varit framme så där ofta de här senaste dagarna men i alla fall.
Snötyngda träd
Svärmor är mycket bättre och får troligen komma hem i morgon. Det är skönt. Det är jobbigt att ha någon anhörig på lasarett även om man vet att de får den allra bästa vård.

Jag var upp till Dalecrlia i dag och fick ett par gardinlängder. Hotellrummen håller ju på att renoveras och då ska även gardinerna bytas ut. Det är väl ca 5 år sedan jag var med och beställde nya gardiner till 52 rum. Nu ska de slängas! Därför bad jag en städerska att lägga undan två längder åt mig. Jag tyckte de var fina så nu har jag tvättat dem och så ska jag sy om dom så de ska passa någonstans i Hansgården. Lite återbruk blev det i alla fall.

  • " Gå inte till överdrift utan låt måttlighet vara din ledstjärna". Marcus Tullius Cicero              106 f. Kr- 43 f.Kr. Romersk vältalare, statsman och filosof.
Vi hörs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar