söndag 3 februari 2013

Livskraftiga pelargoner


Jag tog och sopade av verandan i dag på förmiddagen och tyckte det var så skönt väder så jag skulle kunna sitta i solen och dricka mitt förmiddagskaffe. Jag gjorde i ordning stolen och gick in för att koka kaffe. När jag kom ut så var stolen upptagen.
Jag hade inte hjärta att flytta på honom utan jag drack mitt kaffe inomhus. 
Sen gick jag ut i blomrummet och klippte ner och planterade 4 pelargoner. De här blommorna har tillbringat månaderna oktober, november, december och januari helt utan jord, endast lagda i en plastpåse och upphängda på en pinne.
Så här såg dom ut när dom blev nerklippta

Lite småttigt ser det ut, men om ett tag så....
Jag har sprejat rötterna med lite vatten ca. 4 ggr under den tiden. Nu hoppas jag att dom ska bli glada åt den nya jorden och förhoppningsvis dagar med sol så dom börjar växa.
Jag börjar lite smått så här för jag vet att det kommer att bli fullt med blomskott överallt snart. Men det gör ju inte så mycket egentligen.
  • "Alla politiska partier dör till sist av att äta sina egna lögner". John Arbuthnot 1667 - 1735. Ihågkommen som en nära vän till Jonathan Swift, Alexander Pope och John Gay

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar