fredag 1 mars 2013

Italienska dofter

Klockan är 16.03 och utanför fönstret så skiner solen för fullt. Fantastiskt. Tyvärr blåser det rejält i dag också, men det droppar härligt från taken. Nu får man passa sig för det blir snabbt halt eftersom det blir lite kallare på nätterna.
så här stora istappar var det i mars 2005

Kommunen har emellertid ställt ut sandlådor på strategiska ställen i de olika kommundelarna, så man kan bara åka och fylla på sin hink och sanda på gården. Bra initiativ.
I går hade jag väldigt ont i min arm, så jag ringde och beställde en tid hos läkare. Det skulle kunna ta ett tag fick jag veta, för Leksands kommun kan inte uppfylla vårdgarantin. Det berättade sköterskan som jag pratade med. Nåväl eftersom jag - än så länge - kan leva med min onda arm, så tyckte jag det i alla fall var bra att stå på väntelista för en tid hos en läkare. Men tänk, idag känns min arm mycket bättre!? Inte bra men inte så ont som igår. Jaha ja, det kanske blir så att jag får ringa och avboka den tid som jag får, eftersom jag blivit bra alldeles på egen hand. Kanske är det så man ska klara vårdgarantin på sikt? "Ge patienten en tid långt fram i tiden, så kanske han/hon blir frisk av sig själv". 
I dag efter lunch, så var det herrarnas stafett i skidVM på TV. Det blev riktigt spännande på den sista sträckan så det var värt att sitta inne och se på trots det fina vädret.
Nu börjar det att lukta så gott i Hansgårdens kök. Jag har ett långkok i ugnen på gång. Det är Flaskkarré i bit som tillsammans med lök, vitlök, tomater, färsk rosmarin och vitt vin ska bräsera i ugnen i 4 timmar. Det är bara 1 timme kvar nu. Det ska bli spännande att prova, Tidningen där receptet fanns, utlovade "Italiensk smak".

Helgmenyn: Långkok med italienska smaker
Receptet på långkoket från veckans nummer
av Hemmets Journal
  • "Gud botar, läkaren tar betalt". Ordspråk från USA
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar